Home on the ranch

17 mei 2013 - Steamboat Springs, Colorado, Verenigde Staten

Ik zit buiten op de patio en kijk uit over het terrein van de ranch. Op de achtergrond breken de Rocky Mountains het anders zo vlakke uitzicht. Eigenlijk is het veel te koud om buiten te zitten, want alhoewel het overdag heerlijk warm is, koelt het in de bergen erg af 's avonds. Toch blijf ik hier zitten, want naast het ene plekje op de bank wat al ingenomen is door mijn "bijzondere" roommate, is er verder op geen andere plek internet verbinding.

De week is als een droom voorbij gegaan. Ik kan nog maar moeilijk geloven dat ik hier echt de hele zomer mag blijven! Agelopen dinsdag ben ik hier aangekomen, en ook mijn paard kwam een half uurtje later aan. Veel nieuwe mensen ontmoet en oude bekenden terug gezien, de vermoeidheid van de reis kon mijn enthousiastme niet onderdrukken!

Deze afgelopen dagen had ik de tijd een beetje te settelen. Wat housing betreft heb ik het niet heel erg getroffen, ik slaap in "the bunkhouse" met 8 andere meiden op een slaapzaal. Opzich erg gezellig, maar ik kan het soms wel erg waarderen om mijn eigen plekje te hebben. De afgelopen dagen waren we nog maar met zijn tweeen, maar aangezien mijn roommate de hele dag conversaties met zichzelf houdt, leken we soms wel met meer te zijn.

Woensdag t/m vrijdag hadden we het grootste gedeelte van de dag clinic's van de ranch's paarden trainer Terry Wegener. Hij is een van de beste trainers die ik in de paardenwereld tegen ben gekomen en het is dan ook een eer met hem te mogen werken deze zomer.

Dit weekend hadden we allemaal vrij en hebben we een beetje rust kunnen pakken voor orientation begint morgen. Gisteren zijn we met wat mensen een trailride gaan maken. Het is echt bijzonder hoe wisselvallig het weer in de bergen kan zijn. Ze noemen het hier "mudseason". Het ene moment kan het heerlijk zonnig zijn, en zonder enige aanleiding kan het 5 minuten later hagelen. Toen we wat hoger in de bergen kwamen hebben we zelfs door sneeuw moeten ploeteren dat nog bijna een halve meter hoog was.

Helaas ontdekte we die dag ook dat er in de kudde een infectie is uitgebroken. Deze ziekte, genaamd strangles, is heel besmettelijk voor paarden en kan zelfs dodelijk zijn. We hebben alle paarden met symptomen kunnen scheiden van de kudde en hopen het zo te kunnen onderdrukken. We zullen wat extra moeten opletten niet zelf de ziekte over te brengen tussen de paarden en er zullen wat striktere regels zijn de komen de weken. Hopelijk kunnen we het ergste achter de rug hebben voor de gasten arriveren.

Nu ga ik toch maar even naar binnen. Roommate is aan het jammeren en schreeuwen en weet nou niet of het komt omdat ze haar serie aan het kijken is of omdat er echt iets aan de hand is.. Hopelijk went het dat ze zo expressief is, of moet ik gewoon maar vragen wat haar bezield?

Ik heb in deze week meer en meer van Nederland even achter me gelaten. Een nieuw woon en post adres. Een nieuw telefoon nummer en zelfs ben ik nu in het bezit van een amerikaanse bank rekening.

Morgen arriveert de rest van de staff op de ranch en zal orientation beginnen, we worden dan in twee weken klaargestoomd voor het zomerseizoen. Ik ben erg benieuwd om iedereen te ontmoeten! Helaas zal met de komt van meer mensen ook het internet weer een beetje slechter worden, maar hoop jullie toch snel weer een update te kunnen geven!

Liefs

Mochten jullie mijn willen bereiken hier kan dat op de volgende manier:

Amerikaanse telefoonnummer:
+17202806523 (Nederlandse heb ik niet meer in gebruik!)

Woonadres en pakketjes:

PO Box 778
Clark, CO 80428

1. Yvonne Boes -Ooms:
    20 mei 2013
    Heb ik net een reactie geschreven kan ik hem nergens vinden. Maar het kwam hierop neer. Hang in there, things will be better and live will get great. Succes met de paarden hopelijk hebben jullie alles gauw onder controle. Dikke kus en tot gauw.
  2. 24 mei 2013
    Ik geloof dat het net een droom is voor je. Je foto's zien er erg mooi uit, de ranch is ook prachtig en de foto waar je je paardje weer ziet straalt het plezier van je af. Ik hoop dat jullie alles gauw onder controle hebben wat betreft de infectie. En wat een gave ervaring dat je met Terry Wegener mag werken! Ik weet zeker dat je er onwijs veel van leert. Hou ons op de hoogte. :)