Is dit een droom?

26 mei 2013 - Steamboat Springs, Colorado, Verenigde Staten

Soms vraag ik me af wanneer ik wakker zal worden, wakker van de droom die ik op dit moment aan het leven ben. Ik kan nogsteeds maar moeilijk geloven dat ik hier de hele zomer mag zijn, en er nog betaald voor word ook. Ik ben doodop en vol energie op het zelfde moment, en het voelt heerlijk!

Op dit moment zit ik midden in mijn orientatie en het is nog maar een week voor de eerste gasten zullen arriveren. Afgelopen maandag kwam ook de rest van de crew aan op de ranch en die avond hadden we een welkoms diner. Het was heel leuk zoveel nieuwe mensen te ontmoeten en ook is het een stuk gezelliger in onze bunkhouse.

De dagen zijn heel lang, elke ochtend om 7 uur aan het ontbijt en vaak niet voor 10 uur 's avonds klaar met de activiteiten. En dat is maar goed ook want we zijn al maanden volledig volgeboekt. De dagen zijn gelukkig wel heel veelzijdig en het is super gezellig met de crew. Ik heb al zoveel geleerd en wil er nog niet aan denken dat ik na de zomer hier niet meer zal zijn.

Naast alle orientaties en handboeken zijn we vooral bezig om alles klaar te stomen voor het zomerseizoen en ook proberen we zoveel mogelijk te rijden om alle trails te leren:

De trails leren

Een van mijn favoriete spots is hinman lake, wat later in de zomer bijna helemaal bedekt zal zijn met waterlelies:

Trailride naar Hinman Lake

Ook hebben we wat van de "geheime" spots bezocht, waar ik vroeger als guest ook al eens geweest was. We hebben het omgedoopt tot "peanutcheese meadow" na een ironische ochtend over Nederlandse gewoontes (tja, hoe leg je zwarte pieten uit??)

Peanutcheese meadow

Op dit moment hebben we de hele ranch nog tot ons zelf en het is één grote speeltuin in onze vrije tijd. Ik probeer Jlo zoveel mogelijk te rijden en ze lijkt al goed te settelen, ze loopt nu inmiddels in de kudde, en heeft haar kliekje al gevonden. Ze heeft nu ook voor het eerst hoefijzers en is gister meegeweest op een trailride de bergen in. Ik ben helemaal trots!

Jlo trainen in de indoor arena Jlo op de trails

Ook de rest van de wranglers zijn gek van Jlo. Hier een foto van headwrangler Annie die een demo geeft met Jlo:

Annie aan het werk met Jlo Wrangler Annie doet een demo met Jlo Jlo

Verder staan de avonden in het teken van gezellige activiteiten. Dit is niet alleen heel leuk maar zo zijn we al best wel een close groep geworden. We zijn wezen bowlen, hebben gebarbecued bij Homestead en hebben we een girls/guys night gehad.

Transportatie Colorado style Girlsnight trailride Barbecue bij Homestead We krijgen in ieder geval goed te eten!Een van mn wrangler maatjes!

Alhoewel ik het gevoel heb dat ik hier al tijden ben, zit er pas een week van orientatie op en ligt er nog een hoop voor me te wachten. Nu dus maar optijd mijn bed in morgen weer om 7 uur aan het ontbijt!