Boerenkool met hagelslag

14 mei 2013 - Achterveld, Nederland

4:27. Dit is het moment waarop ik klagend zou zeggen hoe zwaar het is zo vroeg op te staan, hoe moeilijk ik mijn ogen open kan krijgen.. Maar niets is minder waar, in werkelijkheid heb ik namelijk nog geen oog dicht gedaan.

Heb ik echt alles wel ingepakt? Ben ik niets anders vergeten? Ik zal vast niet de enige zijn met inpakstress. Maar wat neem je dan in godsnaam ook niet allemaal mee als je voor 7 maanden weg gaat?
Uiteindelijk heb ik alles in (maar) 2 tassen weten te stoppen, en met elk kledingstuk wat mijn tas in ging werd de spanning toch een beetje groter. Want in werkelijkheid heb ik, als "globetrotter", nog nooit ergens gewoond wat meer dan 20 minuten van Achterveld weg was..

Afgelopen week leek wel als een sneltrein voorbij te zijn gedenderd. Nog snel even mijn examens maken, wat tijd met vrienden en familie door brengen en tussendoor wat opruimen en inpakken.

En wat doe je dan, als je weet dat je voor een hele tijd niet meer in je vertouwde omgeving zult zijn? Wellicht zijn het mijn vaders genen, maar dan ga je natuurlijk nog even genieten van de lekkere dingen die de holllandse bodem te bieden heeft! Het lekkere verse brood, de smeuige kaas en natuurlijk een hoop hagelslag, allemaal dingen die ik echt wel zal missen dit jaar. Eventjes nog fietsen (met tegenwind natuurlijk), autorijden, de koeien in de wei en zelfs de hollandse regen kon ik waarderen.. Wie weet, misschien zal ik het nog gaan missen?

Morgen om 8:00 vliegen ik en mijn pa naar Denver, daar huren we een auto en moeten dan nog een paar uur rijden, we komen dan eind van de middag aan op Vista Verde. Tijdens de reis hoef ik me in ieder geval niet te vervelen, alhoewel ik klaar ben met mijn examens heb ik een lijst gekregen met de 115 (!) paarden die ze daar hebben en die moet ik straks allemaal kunnen onderscheiden. Gelukkig weet ik er eentje al te herkennen, dat is namelijk die van mijzelf! Zij komt morgen ook aan na de drie weken van quarantaine.

Maar zover zijn we nog niet, er wacht ons eerst nog een lang reis! Alle lieve berichtjes en dikke knuffels gister hebben me echt goed gedaan en had niet verwacht dat het afscheid nemen zo moeilijk zo zijn. Ik hoop jullie allemaal veel te spreken en ga jullie zekker missen! Ik laat snel meer van me horen.

Liefs,

Anneke

1. Suzanne:
    14 mei 2013
    Heeeeel veel plezier in Colorado Anneke! Echt super gaaf!!
    Ik lees mee hoor!
    xxx suus
  2. Hilma ten Boske:
    14 mei 2013
    Heel veel plezier daar in het wilde westen!

Lieve groet, Hilma
  3. Yvonne Boes -Ooms:
    14 mei 2013
    Ik hoop dat dit de eerste van een reeks boeiende verhalen. En nogmaals jij gaat een super mooie tijd tegemoet met Jlo op Vista Verde en daarna met je studie op "the school of medicine on the university of Connecticut. Lieverd GENIET ervan en laat ons meegenieten <3
  4. Chantal uit Assen:
    Heel veel plezier!
    En kan niet wachten op de andere verhalen!

Liefs
  5. 15 mei 2013
    Ik wil je heeeeeeel erg veel plezier wensen en ik wordt een vaste meelezer van je blog. Wat moet het fijn zijn om je paardje weer te zien. Ik ben erg benieuwd naar foto's!

Liefs,
    Nann